CCC – opis marki

przez Redakcja
Buty dla niemowlaka marki CCC

CCC – historia prężnie rozwijającej się marki

Logo firmy CCCCCC jest spółką akcyjną, która powstała w 1999 roku. Na bazie własnego konceptu handlowego „Cena Czyni Cuda” szybko rozpoczęła współpracę z setką nowo pozyskanych franczyzobiorców. Swoją główną siedzibę ma w Polkowicach, w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, gdzie powstała fabryka, która w 2001 roku rozpoczęła produkcję.  Firma od wielu lat zajmuje się dystrybucją obuwia nie tylko w Polsce, ale również na terenie wielu krajów Europy: Czech, Słowacji, Węgier, Niemiec, Austrii, Chorwacji, Słowenii, Rosji, Łotwy, Litwy, Estonii, Rumunii, Bułgarii, Ukrainy i Serbii. W 2004 roku po raz pierwszy została utworzona  spółka zależna za granicą – CCC Czech s.r.o. z siedzibą w Pradze. Poza tym spółka ta posiada swoje notowania na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Po zdobyciu lidera rynkowego w Polsce i przeprowadzonej intensyfikacji na rynki zagraniczne stała się największą spółką obuwniczą w Europie Środkowej.

Sytuacja marki w Polsce – gdzie jest dostępna

Głównym udziałowcem marki CCC jest Dariusz Miłek, który karierę zaczął od targowiska. Szacuje się, że udział w polskim rynku sprzedaży obuwia CCC to aż 18%. CCC posiada swoje własne salony firmowe na terenie całego kraju, ale również ma sklepy działające na zasadzie franczyzy, w których oferuje modne i bardzo atrakcyjne cenowo produkty. Marka CCC posiada prawie 900 salonów w 16 krajach,  których łączna powierzchnia sprzedaży wynosi 500 tys. metrów kwadratowych. Marka jest zaopatrywana przez producentów krajowych, jak również zagranicznych. Bardzo dużą i znaczącą przewagę rynkową daje spółce CCC posiadanie własnej produkcji obuwia w ramach CCC Factory. Poza tym w Polkowicach znajduje się bardzo nowatorski i w pełni zautomatyzowany magazyn typu mini-load, którego powierzchnia zajmuje aż 23 050 m², co stanowi największy tego typu obiekt w Europie Środkowej. Do końca 2017 roku CCC planuje otworzyć łącznie 1100 sklepów o powierzchni ponad 560 tys. m2.

Do kogo marka kieruje swoje produkty i w jakim stylu je proponuje?

Marka CCC kieruje swoje wyroby do wszystkich klientów. Produkuje obuwie dla młodszych i starszych, dla tychMężczyzna w butach marki Deichmann bardziej i mniej wymagających, dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Swoje kolekcje dostosowuje od pory roku. Klienci mogą cieszyć się mnogością kolorów i wzorów, które dopasowywane są do najmodniejszych trendów sezonu, ale dzięki efektownym zdobieniom można je również dobrać do swojego temperamentu i stylu.

Marka zapewnia buty niezależnie od stylu, jaki preferuje klient. Zwolennicy zarówno stylu sportowego, jak i eleganckiego zawsze znajdzie coś dla siebie. Kobiety mogą wybierać spośród różnego rodzaju botków, klapek, balerin, czółenek, kozaków, trampek, oraz butów na obcasie, słupków czy wysokich lub niskich koturn. Możliwość wyboru jest ogromna. Dodatkowo kobiety mogą również wybierać między dodatkami, takimi jak torebki i plecaki, aby móc dopełnić całość swojego wyglądu. U mężczyzn CCC stawia przede wszystkim na wygodę i styl. Mężczyźni w ofercie CCC znajdą buty popularnych marek i mogą wybierać między botkami, klapkami, obuwiem sportowym, półbutami czy trampkami.

Czym wyróżnia się na tle innych marek CCC?

Głównym priorytetem marki CCC jest dostarczanie klientom kilku tysięcy różnych modeli butów w ciągu sezonu, które charakteryzują się niezwykłą różnorodnością fasonów, stylów i kolorów, które można nabyć w atrakcyjnych cenach.

Dzięki temu, że marka CCC istnieje na rynku wiele lat i zdobyła niebywałe doświadczenie, które rzutuje na jej wspaniały sukces, otrzymuje liczne nagrody. Były to między innymi:

·         W 2005 roku otrzymała Srebrny Laur Konsumenta za markę Lasocki i Perłę Polskiej Giełdy za największy przyrost procentowy.

·         W 2006 roku otrzymała nagrodę Orła Rzeczypospolitej jako najbardziej dynamiczna firma roku.

·         W 2007 roku posypały się kolejne nagrody  jako Przedsiębiorca Roku we wszystkich kategoriach.

·         Kolejny (2008) rok to kolejne wyróżnienia – Najlepiej Zarządzana Spółka Giełdowa, Najlepsza Firma Handlowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Nagrodę otrzymał również prezes spółki jako Przedsiębiorca Roku 2008. W 2014 roku otrzymał również Nagrodę Kisiela, a także był laureatem nagrody „Byki i Niedźwiedzie” gazety „Parkiet”.

·         Kolejne wyróżnienia to Najszybciej Rozwijająca Się Firma w rankingu Rzeczypospolitej. CCC SA zajęła 1 miejsce w rankingu Giełdowa Spółka Roku 2014 w kategorii „Sukces 2014” i Najlepsza Spółka Giełdowa jako jedna z dziesięciu najlepszych spółek giełdowych w rankingu Giełdowa Spółka Roku 2014.

·         W 2015 roku otrzymała nagrodę „Orzeł Rzeczpospolitej” w kategorii firm infrastrukturalnych, handlowych i usługowych.

·         Rok 2016 to The best annual report 2015 – wyróżnienie dla CCC S.A. za najlepszy debiut wśród ocenianych sprawozdań finansowych, za największą przejrzystość informacji w raporcie marketingowym, a także nagroda firmy doradczej Deloitte oraz dziennika „Rzeczpospolita”.

Nie sposób też pominąć bardzo ważnej kwestii, jaką dla marki CCC jest sport. Od wielu lat CCC aktywnie promuje zawodowe grupy sportowe. Wspomaga żeńską drużynę koszykarską CCC Polkowice, która od wielu lat zajmuje czołowe pozycje. CCC wspiera też zawodową grupę kolarską CCC Sprandi Polkowice, która jest jedną z najlepszych w kraju. Grupa ta ma na swym koncie szereg bardzo dużych osiągnięć w dziedzinie kolarstwa, do których należą indywidualne i drużynowe zwycięstwa w Tour de Pologne.

Zakupy on –line

W 2016 roku Spółka CCC stała się głównym udziałowcem firmy eobuwie.pl S.A.  Zyskała tym samym możliwość sprzedaży obuwia poprzez kanał e-commerce, a klienci dzięki temu mogą dokonywać zakupów on-line. Tylko jedną dobę zajmuje marce realizacja zamówienia. Sklep on-line ma niebywale szeroką ofertę, która kierowana jest do każdego członka rodziny.

CCC dla dzieci

Dzieci w butach marki DeichmannMarka CCC bardzo dużą wagę przywiązuje do dziecięcych nóżek. Zarówno w sklepach stacjonarnych, jak również w sklepie internetowym możemy wybierać między obuwiem dla chłopców, jak również dla dziewczynek. Modele, jakie marka przeznaczyła dla chłopców to botki, kapcie, obuwie sportowe, półbuty, trampki i trzewiki. Dziewczynki mogą natomiast liczyć na botki, kapcie, kozaki, obuwie sportowe, półbuty, trampki i trzewiki. Buciki są barwne, kolorowe, produkowane na każdą porę roku. Często są inspirowane postaciami z bajek, dzięki czemu rodzice mogą wybierać spośród marek takich jak np. Action Boy, Barbie, Cars, Frozen, Hello Kitty, Mickey&Friends, Spiderman, Star Wars i wielu innych. Rozmiary obuwia dla chłopców wahają się w przedziale 18-40 w zależności od rodzaju. Ta sama sytuacja dotyczy również dziewczynek. Dla nich buty oferowane są w rozmiarze 20- 40. Poza tym CCC oferuje też dodatki dla dzieci w postaci plecaków.

Oprócz obuwia, na stronie internetowej marki pojawia się zakładka Kids&Young, na której producent oferuje różne pomysły, jak bawić się z dzieckiem, kiedy pada deszcz, a co można robić w  słoneczne dni. Proponuje takie zabawy jak np.: celowanie do kałuży czy łowienie rybek, co może być dodatkową inspiracją do wyboru odpowiedniego obuwia i wspólnej zabawy.

CCC i media społecznościowe

Marka CCC jest dostępna na platformie Facebooka, którą „lubi” aż 504 tys. osób. Na Facebooku znajdziemy informacje o wyprzedażach, inspiracje dotyczące prezentów, zestawień i propozycji najnowszych trendów. Marka CCC obecna jest również na Instagramie, jednak nie cieszy się tak wielką popularnością, jak na Facebooku. Instagram obserwowany jest przez zaledwie 150 osób. CCC można również śledzić na kanale YouTube. Znajdziemy tam film ukazujące kampanie i kolekcje, które odnoszą się do różnych pór roku.

Niezwykłe ciekawostki o CCC

W 2005 roku firma CCC odnotowała pierwszy milion par butów, który wyprodukowano w ciągu roku. Pod koniec 2010 roku na koncie spółki pojawił się 1 miliard przychodów ze sprzedaży. Grupa CCC posiada własną fabrykę butów skórzanych, w której zatrudnia ponad 12 tys. pracowników i rocznie sprzedaje  40 mln par obuwia. W samej Polsce zatrudnionych jest ponad 6 tys. pracowników. Nowoczesny magazyn jest w stanie pomieścić 18 milionów par obuwia, z którego codziennie może wyjechać 1 milion par butów do salonów. W 2016 roku salony CCC odwiedziło ponad 225 milionów klientów.

You may also like

Zostaw komentarz