Deichmann – lider na rynku obuwniczym w Polsce i na świecie
Deichman to znana na całym świecie sieć sklepów obuwniczych wywodząca się z Niemiec. Szeroka oferta marki pozwala dotrzeć do ogromnego grona odbiorców. W sklepach Deichmann znajdziemy bogaty wybór obuwia zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Nie bez znaczenia jest tu również stosunek jakości produktów do ich ceny, który wypada bardzo korzystnie. Marka nieustannie podąża za aktualnymi trendami w modzie, produkując obuwie w najnowocześniejszych fasonach i oryginalnych wzorach. Dlatego też ilość klientów marki Deichmann wciąż rośnie, a firma rozszerza swą działalność o kolejne sklepy w Polsce i na świecie.
Historia marki Deichmann
Początki działalności firmy Deichmann sięgają 1913 roku. Wtedy to w Essen – Borbeck – robotniczej dzielnicy znajdującej się w centrum Zagłębia Ruhry, Heinrich Deichmann założył zakład szewski oraz nieduży sklep obuwniczy. Po śmierci założyciela w 1940 roku przedsiębiorstwem zajęła się żona właściciela oraz syn Heinz-Horst Deichmann, który zrezygnował z kariery lekarskiej i zajął się rodzinnym biznesem. Wówczas młody spadkobierca zaczął otwierać kolejne sklepy w sąsiednich miastach. Ideą, jaka przyświecała właścicielom przedsiębiorstwa od początku, było zaopatrywanie społeczeństwa w niedrogie obuwie. Cel ten firma realizuje do dnia dzisiejszego.
W latach siedemdziesiątych otworzono w Niemczech setny sklep marki Deichmann. Wtedy też rozpoczęła się szeroko zakrojona ekspansja sieci sklepów na rynek zagraniczny. Nowy właściciel wystąpił również ze szlachetnym przedsięwzięciem niesienia pomocy ludziom biednym. W 1989 roku zarząd nad rodzinną firmą przejął wnuk założyciela, Heinrich Deichmann, który nie tylko zajął się sprawami firmy, ale również kontynuował szlachetną inicjatywę swoich przodków.
Rozwój i niezależność
Przedsiębiorstwo od początku działalności było firmą rodzinną, której własność przechodziła z pokolenia na pokolenie. Tak też zostało do tej pory. Firma wciąż pozostaje w rękach założycielskiej rodziny i finansowana jest wyłącznie z własnych środków, dzięki czemu już od ponad stu lat pozostaje niezależna.
Dziś marka Deichmann obecna jest w 26 krajach na całym świecie, gdzie posiada ponad 3800 sklepów. Firma duży nacisk kładzie na dalszy rozwój swojej sieci i wciąż otwiera nowe sklepy, zwiększając liczbę zatrudnionych osób. Na dzień dzisiejszy w firmie Deichmann pracuje ponad 38 tys. osób, w tym najbardziej zaufani pracownicy, nawet z kilkudziesięcioletnim stażem pracy.
Marka Deichmann popularna również w Polsce
Deichmann jest wiodącą marką na wielu rynkach zagranicznych. Pod nazwą spółki prowadzone są sklepy w Niemczech, Bułgarii, Danii, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Chorwacji, na Litwie, w Austrii, Portugalii, Rumunii, Szwecji, Serbii, na Słowacji, w Słowenii, Hiszpanii, w Czechach, Turcji i wielu innych krajach. Marka ta zyskała sobie rzesze fanów również w Polsce. Ponad 20 lat istnienia na naszym rodzimym rynku, przeobraziło się w niezwykle dynamiczny rozwój firmy, co przekłada się na ilość sklepów. Sieć sklepów Deichmann liczy w Polsce już prawie 250 placówek. Marka oferuje w nich szeroki asortyment butów dla całej rodziny. W jej sklepach możemy liczyć nie tylko na obuwie marki własnej, ale również innych marek jak np. Victory, Adidas, Nike, Puma czy Fila, które są dostępne w cenach znacznie niższych niż w innych sklepach z branży sportowej.
Różnorodne style i zawsze aktualne trendy
Największą wagę do butów bez wątpienia przywiązują kobiety, które wiedzą, że buty są niezwykle istotnym dopełnieniem każdego stroju. Bez względu na to, jaka będzie to stylizacja, zawsze wymaga ona dopasowanych butów. Trendsearcherzy marki bez przerwy poszukują nowinek z całego świata, aby móc maksymalnie zadowolić każdego klienta. Odwiedzają między innymi targi mody, wypatrując nowych nurtów.
Marka Diechmann nie tylko oferuje buty dla każdego członka rodziny, ale również dba o to, żeby były dostosowane do odpowiedniej pory roku i okazji. Dzięki temu w asortymencie marki znajdziemy buty eleganckie, klasyczne, ale również miejskie i sportowe. Bez względu na to, czy oferty kierowane są do osób dorosłych, czy do dzieci, to marka zawsze podąża za najnowszymi trendami i dopasowuje ofertę do potrzeb. Różnorodny asortyment odpowiada na oczekiwania klientów, którzy szukają obuwia dobrej jakości w najkorzystniejszych cenach. Dba o każdy detal i szczegół, łącząc tradycję z awangardą. Tym samym buty tworzone przez markę, posiadają ciekawy design i oczywiście jakość, która idzie w parze z ceną. Kolekcje marki Deichmann są zawsze świeże i oryginalne. Marka dba również o prawidłowe ekspozycje swojego obuwia, dlatego wybiera najlepsze lokalizacje z dużą, wygodną przestrzenią, co sprawia, że salony Deichmann są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych sklepów obuwniczych w kraju.
Deichmann dla dzieci
Na ciekawe i zawsze modne obuwie mogą liczyć również najmłodsi, o których Deichmann nie zapomina i zawsze przygotowuje piękne buty stosowne do pory roku. Marka ta dba o to, aby buty dla dzieci były nie tylko eleganckie, ale również lekkie i wygodne. Kolekcje, jakie oferuje marka, łączone są parami na jesień i zimę, oraz wiosnę i lato. Z oferty mogą skorzystać zarówno chłopcy, jak i dziewczynki, a także maluszki, które uczą się chodzić. Dla tych najmniejszych Deichmann zapewnia buciki, które wspomagają i mobilizują rozwój stopy w pierwszej fazie nauki chodzenia, czyli raczkowania i wstawania. Rodzice większych dzieci mogą wybierać między butami sportowymi, kaloszami, półbutami, klapkami, sandałami, kapciami, balerinami, a także butami trekkingowymi. Gama rozmiarów, jak również kolorów jest bardzo szeroka. Dostępne rozmiary wahają się w przedziale od 17 do 42.
Poza tym Deichmann oferuje również dodatki dla dzieci w postaci czapek, toreb, plecaków, kolorowych portfeli z najbardziej popularnymi postaciami z bajek. Deichmann ma w swoim asortymencie również zestawy dla dzieci, w których buty dobierane są kolorystycznie do plecaków. Zestawy te tworzone są do szkoły, na zimę, inne dla dziewcząt, a inne dla chłopców.
Co wyróżnia markę Deichmann na tle innych marek?
Marka swoim klientom oferuje nie tylko dobre buty w atrakcyjnych cenach, ale również dba o jak najwyższy poziom i jakość obsługi każdego klienta. W tym celu organizuje szkolenia dla pracowników i stale sprawdza jakość obsługi. Dbałość o klienta zaowocowała licznymi nagrodami, którymi marka może się pochwalić. W 2012 roku firma otrzymała nagrodę Lider Jakości Obsługi, w 2013 roku została nagrodzona nagrodą „Dobra Marka”, a w 2015 roku powtórzyła sukces, otrzymując wyróżnienie „Jakość Obsługi 2015”.
Ponadto marka przeprowadza testy jakości materiałów, aby móc maksymalnie zapewnić bezpieczeństwo wszystkim klientom. Z tego względu każdy artykuł poddawany jest testom wykrywającym substancje szkodliwe. Próbki pobierane są już na etapie produkcji i podlegają ocenie jakości skóry, podeszwy, jak również kroju. Oprócz tego cały proces produkcji audytowany jest przez kontrolerów ds. zakupów.
Aby zachęcić klientów do kupna, marka stosuje różne rabaty i promocje. Dla swoich stałych klientów oferuje karty Deichmann Plus, dzięki którym jest możliwy zwrot towaru bez paragonu, wymiana lub reklamacja. Można z niej korzystać w sklepach stacjonarnych i w sklepie online. Polska jest jednym z pierwszych krajów, które wprowadziły taki program lojalnościowy. Członkowie programu mogą korzystać ze specjalnych cen na wybrane modele obuwia lub z dodatkowych akcji rabatowych. Ponadto posiadacze karty wcześniej otrzymują informacje na temat nowości i aktualnej kolekcji.
Należy również zwrócić uwagę, że marka Deichmann pomaga ludziom potrzebującym. Realizuje liczne projekty socjalne kierowane do mieszkańców najbiedniejszych krajów.
Zakupy on – line
Wieloletnia obecność marki na polskim rynku umożliwiła wnikliwe poznanie oczekiwań wszystkich odbiorców. Dzięki temu marka jest bardzo elastyczna i chce dopasować ofertę produktową do potrzeb wszystkich klientów. Dlatego oprócz sklepów stacjonarnych w 2012 roku uruchomiła swój sklep internetowy. W ofercie internetowej znajduje się duży wybór obuwia w atrakcyjnych cenach dla każdej grupy wiekowej, dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Krótkie terminy realizacji zamówień i stałe aktualizowanie kolekcji, umożliwia szybkie wprowadzanie nowych fasonów do sklepu. W ten sposób spełnia nawet najbardziej wygórowane oczekiwania, a to wszystko zawsze w korzystnych cenach. Oprócz tego sklep on-line ma bardzo intuicyjne i proste menu, w którym znajdziemy również nowości, wyprzedaże, a także inne najsłynniejsze marki obuwnicze. Deichmann oferuje również serwis dostawy do domu „Ship2home“. Co oznacza ta nazwa? Jeśli w czasie zakupów w sklepie stacjonarnym okaże się, że nie ma naszego obuwia lub rozmiaru, to klient może zapłacić za buty bezpośrednio w sklepie. W ciągu 3 dni roboczych marka zobowiązuje się do dostarczenia za darmo przesyłki do domu lub pod dowolnie wskazany adres.
Gdzie dostępna jest marka?
Deichmann dużą uwagę przywiązuje do rozwoju sieci sklepów stacjonarnych, których w naszym kraju nie brakuje. Ponadto marka każdego roku inwestuje w modernizacje sklepów już powstałych, a także w pozyskiwanie nowych lokalizacji, które będą atrakcyjne dla klientów. Marka jest szeroko dostępna nie tylko w dużych centrach handlowych, ale również w mniejszych miastach. Dzięki temu coraz więcej osób zainteresowanych obuwiem marki Deichmann ma do niego dostęp również lokalnie.
Deichmann w mediach społecznościowych
Jak wiele innych marek, także i Deichmann wkroczył w świat mediów społecznościowych. Profile „Deichmann Polska” znajdziemy na Instagramie, gdzie marka ma prawie 55 tysięcy obserwatorów. Deichmann prowadzi swój fanpage również na Facebooku, gdzie profil ten ma ponad 620 tys. fanów. Facebook docenił działania firmy i opublikował case study polskiego profilu firmy, jako historię sukcesu, co tym bardziej potwierdza, że marka jest znana i lubiana, dzięki bogatej historii i wyjątkowemu podejściu do klienta. Marka posiada również swój kanał na YouTube. Na swojej stronie on-line prowadzi blog, na którym możemy zapoznać się z aktualnymi trendami czy kolekcjami butów w zależności od pory roku.
Ciekawostki o marce Deichmann
Czy wiesz, że buty i dodatki marki Deichmann od 2015 roku sygnuje popularna piosenkarka i autorka tekstów Margaret?
Działania reklamowe z udziałem piosenkarki prowadzone są szeroko w telewizji, internecie, a także mediach społecznościowych. Na potrzeby kampanii telewizyjnej oraz digitalu zostały przygotowane cztery różne spoty do piosenki Margaret „Click”. Każda kampania z jej udziałem podkreśla różnorodność kolekcji, w zależności od pory roku.
Poza tym warto wiedzieć, że marka rocznie sprzedaje ok. 180 milionów par butów i wciąż dąży do powiększania tej liczby.