Marka ZARA kojarzy się nam z wyższym statusem, ubraniami z wyższej półki i stylowymi ubraniami. Tak wykreowała się firma, której kolekcje wyprzedają się jak na pniu. Nie inaczej sprawa się ma z dziecięcymi liniami, charakteryzującymi się prostą elegancją i niebagatelnymi wzorami. Ubrania marki ZARA często stają się inspiracją dla innych firm, jednak to właśnie metka ZARA sprawia, że mamy lubią wybierać dla dzieci ten mały luksus.
Historia marki ZARA
W roku 1975, w słonecznej, acz biednej wówczas Hiszpanii, powstała marka ZARA, która osiągnęła dziś jedną z dominujących pozycji na rynku tekstyliów i każdego niemalże dodatku do codziennej i wyszukanej garderoby klientów posiadających smak i gust. Jej założycielem jest najbogatszy dziś Hiszpan – Amancio Ortega, który otworzył swój pierwszy sklep w nadatlantyckim mieście La Coruna. Właścicielem marki jest firma Inditex Group. Oprócz ZARY w skład Inditexu wchodzą takie marki jak: Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, ZARA Home oraz Uterqüe. Dziś kolekcje spod znaku kraju torreadorów, możemy podziwiać i kupować w ponad 7000 sklepach w 90 krajach świata. ZARA jest oczywiście marką flagową całej grupy.
Czym wyróżnia się ZARA
ZARA zasłynęła z tego, że wprowadzała na rynek kilka kolekcji rocznie. Inne marki dostarczały jedną kolekcję w ciągu roku, stosując podstawowy kanał dystrybucji: projektant – hurtownik. Tworzyło to kuriozalna sytuację, gdyż wydłużający się czas oczekiwania na towar, umożliwiał wprowadzenie na rynek większej ilości kolekcji rocznie.
Ortego postanowił to zmienić i zaczął wprowadzać kolekcje kilka razy w roku, nadążając za trendami w modzie, co dla innych było nie do zrealizowania. Przyjął zasadę, że zaprojektowany produkt musi pojawić się na półce w salonie po 14 dniach od jego finalizacji! Tak to się dzieje do dziś dnia. Czasami możemy zauważyć, że w salonach marki Zara asortyment częściowo bądź całościowo, potrafi się zmieniać w ciągu kilkunastu tygodni nawet kilka razy!

Asortyment sklepu ZARA
W salonach Zara spotkamy bardzo dużo przeróżnych linii projektowych o jeszcze bogatszym charakterze. Jeżeli gustujemy w lekkich, bawełnianych ubraniach zawsze dobierzemy sobie pełną kolekcję na całe ciało: od bielizny, przez koszule, spodnie, marynarki, płaszcze – na zegarkach, czy skarpetach i butach kończąc. Natomiast jeśli nasz styl określamy mianem „trochę ciężej noszącego się”, wówczas Zara ma do zaproponowania coś specjalnego także dla nas: duże gabarytowo torebki, wzbogacone i upiększone okuciami i innymi elementami zdobniczymi; wysokie, trwałe szpilki, czy sukienka, która nie marszczy się przy na wietrze.
Zara tworzy dla kobiety osobny świat kreacji, który może zmieniać co 2 tygodnie. Inaczej mówiąc, Zara oferuje modne, nowoczesne i okraszone światowym designem ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Każda z tych osób może być sobą a jednocześnie zdecydowanie kimś innym po tych 14 dniach. To właśnie zawdzięczamy Amancio Ortedze.

ZARA dla dzieci
Kto ubiera swoje dzieciaki w sklepach ZARA? Przede wszystkim mamy, które kochają tę markę i wybierają ją dla siebie. Mamy, które znają się na modzie i wiedzą, co się aktualnie nosi i jakie modele się wybiera. Mamy, które ufają tej marce. Dziecięce ubrania ZARA wpisują się w najnowsze trendy mody, a dzieci je noszące to prawdziwi młodzi fashioniści J Zakupy w ZARZE są prawdziwą przyjemnością, ponieważ sklep jest świetnie rozplanowany i bez problemu znajdziemy w nim odpowiedni rozmiar dla naszej pociechy.
ZARA zakupy online
Marka ZARA ma doskonale rozwinięty sklep online, w którym szybko i bezproblemowo dokonasz zakupów. Menu jest intuicyjne, dzięki czemu od razu możemy przejść do interesującego nas działu.
Mamy mogą wybierać wśród działów:
- Dziewczynka 5-14lat
- Chłopiec 5-14lat
- Niemowlę dziewczynka 3miesiące-4lata
- Niemowlę chłopiec 3misiące-4lata
- Niemowlę 0-12miesięcy
- Akcesoria
- Buty
W poszczególnych działach znajdziemy podział na konkretne części odzieży( płaszcze i kurtki, sukienki, swetry, bluzy, koszule, t-shirts, Basic, spódnice i spodenki, jeans, spodnie, dresy, buty, torby i plecaki, akcesoria, bielizna i piżamy), a także zestawienie nowości z aktualnych kolekcji. Wybierając coś z aktualnej oferty (a pamiętajcie, że ona zawsze jest „na czasie”), możemy być pewne, że nasze dziecko zachwyci blogerki i fashionistki, a także wzbudzi ochy i achy innych mam na placu zabaw 😉
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest opcja Shop by look – znajdziemy w niej zdjęcia gotowych stylizacji na małych modelach, a po kliknięciu na dany look przejdziemy do możliwości kupna poszczególnych elementów stylizacji. Jest to świetna propozycja dla osób, które mają problemy z dopasowaniem różnych części stylizacji – tu od razu zobaczymy, jak będzie to wyglądać na naszym dziecku
Oczywiście jednym z ulubionych działów mam na stronie ZARA jest zakładka WYPRZEDAŻ. Modne mamy czekają na okazję, by obkupić swoje maluchy w nieco niższych cenach. Większość modeli i rozmiarów znika bardzo szybko, dlatego też wyprzedaż ZARA online nie trwa zbyt długo.
Zakupy ZARA online są naprawdę proste i intuicyjne. Zaletą jest to, że jeśli zrobimy zakupy do godziny 19.00, zamówiony towar już następnego dnia pojawi się u naszych drzwi J Dlatego też fakt, iż sklepy ZARY nie znajdują się w każdym mieście tak nie boli. Zwroty i wymiany są dobrze zorganizowane, więc jeśli nie trafisz z rozmiarem, szybko wymienisz, czy też zwrócisz towar.
Rozmiarówka dziecięca Zara
W poszczególnych działach z modą dziecięcą ZARA znajdziemy rozmiary:
- Dziewczynka 5-14lat 110cm-164cm
- Chłopiec 5-14lat 110cm – 164cm
- Niemowlę dziewczynka 3miesiące-4lata 74cm – 104cm
- Niemowlę chłopiec 3miesiące-4lata 74cm – 104cm
- Niemowlę 0-12miesięcy 62cm – 80cm
Warto jednak wiedzieć, iż rozmiarówka w tej modnej sieciówce jest nieco zaniżona – wybierajcie modele o rozmiar większe niż ten, który aktualnie nosi wasz maluch. Wtedy ubranie powinno być idealne J
ZARA w mediach społecznościowych
Marka ZARA aktywna jest bardzo aktywna we wszystkich kanałach mediów społecznościowych. Na Facebooku profil marki śledzi ponad 26 milionów osób z całego świata! Obserwujących z Instagrama nie jest o wiele mniej – ponad 23 miliony. Twitter zdecydowanie odstaje od reszty, ponieważ obserwuje go „tylko” 1,2 miliona osób. ZARA dostępna jest również na Pinterest, a także ma swój oficjalny kanał na YouTube, na którym prezentuje firmowe nowości. Ostatni z filmów zamieszczony na kanale – Fall Winter 2017 Woman Campaign by Steven Meisel – został wyświetlony ponad 2 miliony razy!
ZARA w naszym kraju zadomowiła się na dobre. Poszukujący ubrań najwyższej jakości i często zmieniający swój wizerunek zewnętrzny (głownie mieszkańcy średnich i większych miast), w końcu otrzymali alternatywę do zastanych kolekcji i powiew świeżości w cyklu 14-dniowym. Markowe salony ZARA można spotkać w prawie każdym większym mieście w Polsce, jako osobne sklepy, czy też butiki w eleganckim Centrum Handlowym.
Sklepy Zara
Zara, Katowice Silesia City Center, ul. Chorzowska 107
Zara, Kraków Galeria Kazimierz, ul. Podgórska 34
Zara, Łódź Manufaktura, ul. Karskiego 5
Zara, Poznań Stary Browar, ul. Półwiejska 42
Zara, Warszawa, ul. Marszałkowska 104/122,
Zara, Warszawa Galeria Mokotów, ul. Wołoska 12
Zara, Warszawa CH Promenada, ul. Ostrobramska 75c
Zara, Gdańsk Galeria Bałtycka, ul Grunwaldzka 141




Marka SMYK istnieje na rynku polskim już od 40 lat – do 1977 roku jako Centralny Dom Towarowy, a od grudnia 1977 roku jako sklep z asortymentem przeznaczonym tylko i wyłącznie dla dzieci. Od tego czasu konsekwentnie budował swoją pozycję na rynku. Obecnie jest to międzynarodowa sieć sklepów specjalistycznych z artykułami dla najmłodszych. Ma swoje sklepy w Niemczech, na Ukrainie, w Rosji i Rumunii. Wciąż się rozwija i wychodzi naprzeciw nowym oczekiwaniom klientów. Na markę SMYK składają się:
Niemowlę – 44-92 cm (0-2 lata)
Właścicielem marki jest Studio MK. Nad całością strategii firmy czuwa Pani Aneta Kołaszewska – dyrektor artystyczny Endo. Firma stara się godzić wymagania rynku związane z wysoką jakością ubranek oraz ceną akceptowaną przez polskich rodziców. Dlatego odzież tej marki można kupić tylko i wyłącznie w sklepie internetowym, co przedstawiciele marki uzasadniają właśnie większą wygodą i dostępnością w zakupach oraz dostosowaniem się do oczekiwań klientów. Firma współpracuje z producentami z Azji, ale, jak twierdzi, ma pełną kontrolę nad produkcją i nadal utrzymuje swoje produkty na najwyższym jakościowo poziomie. Endo łączy sztukę z użytecznością, wykorzystując do tworzenia swojej odzieży młodych artystów. Priorytetami są dla marki: unikalna koncepcja artystyczna – co widać w każdej rzeczy, jakość detalu oraz bezpieczeństwo i wygoda dla naszych pociech.
Oprócz ubrań Endo sprzedaje misie Endo, które są symbolem marki od 1991 roku. Są to cudowne pluszaki – przytulanki w kolorach brązowym lub ecru i o wielkościach 23 cm (mały) lub 30 cm (duży). Jako wyjątkowe maskotki zasługują na wyjątkowe traktowanie, dlatego również dla nich została stworzona kolekcja ubranek, które nawiązują stylistycznie do odzieży dziecięcej. Miś może też mieć własne mieszkanko z szafą, stolikiem, krzesłami, pralką, lodówką i innymi niezbędnymi akcesoriami. Może spać z naszymi dziećmi, albo we własnym łóżeczku i we własnej pościeli. A na zewnątrz swojego domku może się huśtać na własnej huśtawce. To genialny pomysł zarówno na zakup przyjaciela dla naszego dziecka, jak i prezent dla kogoś bliskiego.
Marka Wójcik Fashion istnieje na rynku od 1987 roku. Pierwsi właściciele zaczynali od niewielkiego sklepiku i szwalni w Bielsku-Białej. W każdym uszytym ubranku widać było miłość do dzieci. Wraz z rozwojem marka zaczęła się kojarzyć z tradycją i dostępnością – swoje sklepy miała we wszystkich większych i mniejszych miejscowościach na południu Polski. Obecnie po zmianie logo firma chce być kojarzona przede wszystkim z modą, prostym stylem i wysoką jakością ubrań. W 2011 roku wprowadziła na rynek markę Ceremony, która jest ekskluzywną kolekcją dedykowaną dzieciom od 0 do 1 roku życia (do rozmiaru 98) oraz dla starszych dzieci na specjalne okazje i wyjątkowe wyjścia.
zarazem elegancję i które chcą wyglądać po prostu modnie. Ubrania Wójcik Fashion zawsze podążają za najnowszymi trendami, wyróżniają się kolorystyką i fasonami. Nikt nie przejdzie koło nich obojętnie. Są po prostu przyjazne na pierwszy rzut oka. Nie traktują klientów jak dzieci, ale jako osoby zasługujące na coś wyjątkowego. Ubrania są szyte w Polsce z materiałów najwyższej jakości, co gwarantuje trwałość i wysoki poziom wykonania.
Firma bardzo dba o to, aby jej klienci, czyli dzieci, wyglądały po prostu modnie, ale młodzieżowo zarazem. To wyróżnia tą markę spośród wielu innych na rynku. Wójcik Fashion bierze udział w wielu międzynarodowych targach i pokazach mody, i cały czas podąża za nowinkami w tej dziedzinie. Dlatego właśnie dzieci w ubrankach tej marki czują się świetnie, wyglądają po prostu ślicznie i nie bez powodu wzbudzają zachwyt i zazdrość innych mam i rówieśników. Jeżeli wszystko się ułoży, to możemy się spodziewać kolejnych niebanalnych i pięknych zarazem pomysłów na stroje dla naszych pociech.
Coccodrillo to polska marka należąca do firmy CDRL S.A., proponująca odzież i obuwie dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat. Została założona w 2003 roku, ale już wcześniej jej obecni właściciele zajmowali się branżą odzieżową. Sami byli także rodzicami i doskonale znali potrzeby rynku i reguły na nim rządzące, co potrafili wykorzystać tak, że powstała mocna i międzynarodowa marka. Obecnie firma posiada ponad dwieście salonów w większych i mniejszych miastach w Polsce i ponad sto sklepów za zagranicą, m.in. w Austrii, Czechach, na Węgrzech, Słowacji, w Rumuni, w krajach bałtyckich, a także w Arabii Saudyjskiej, Mongolii, Libii.
jak Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław czy Poznań. Na szczęście możemy do nich zajrzeć również w całkiem niewielkich miejscowościach takich jak Limanowa, Goleniów, Kościan, Garwolin, Wicie, Chełm czy Tarnowskie Góry. Jeżeli więc chcemy tylko pooglądać lub jesteśmy zdecydowani na zakup towarów tej marki, to na pewno w pobliżu znajdzie się jakiś sklep firmowy. W razie wątpliwości możemy to sprawdzić na stronie internetowej. Sklepy stacjonarne charakteryzują się dużą przestronnością i łatwym dotarciem do odpowiedniego działu. W sklepie znajdziemy produkty dla najmłodszych w następujących rozmiarach:
Całe szczęście mamy duży wybór ubrań w kategorii SALE, czyli wyprzedaż. To przede wszystkim propozycja dla rodziców, których dzieci szybko rosną lub bardzo niszczą ubranka i ciągle trzeba uzupełniać garderobę, ale też dla wszystkich, którzy chcą kupić solidne i markowe rzeczy w niższej cenie.
Właścicielem marki 5.10.15 jest firma Komex S.A. – producent odzieży z Warszawy. Firma nie tylko stawia na rozwój sieci, ale również bacznie obserwuje najnowsze trendy na rynku i szybko się do nich dostosowuje zarówno pod względem strategii, dystrybucji, organizacji, jak i marketingu, stosując na przykład analizę rynku, konkurencji, badania konsumentów. Wszystko to w ostatnim czasie zaowocowało nowymi kolekcjami oraz rozwiązaniami takimi jak zakupy przez Internet. Klienci również docenili zmiany. W 2016 roku 5.10.15 po raz czwarty otrzymało tytuł „Created in Poland Superbrands”, co świadczy o silnej pozycji marki na polskim rynku.
wygodnie, nie krępować i inspirować do aktywności. Nazwy linii mówią same za siebie: Robot Walk, Christmas Collection, Back to School czy Woodland to tylko wybrane propozycje dla chłopców. Dziewczynki mogą z kolei szukać swoich ulubionych ubrań w liniach: Fairy Storybook, Winter Fairytale, Stardust czy Arctic Breath. Najnowsza kolekcja opiera się na motywach zaczerpniętych z natury oraz ze świata robotów. Ma być dziecięco, radośnie, ale trendy. Połączenie modeli causalowych ze sportowymi sprawia, że ubrania z 5.10.15 mają indywidualny charakter i nadają się na każdą okazję – i do zabawy, i do przedszkola, i na większe okazje.
Dla dzieci firma proponuje odzież, obuwie, bieliznę oraz dodatki (ozdoby do włosów, lusterka, portfeliki), które da się ciekawie skomponować z resztą rzeczy, można więc dokonać kompleksowych zakupów w jednym sklepie. Ale w sklepach 5.10.15 można nie tylko ubrać dziecko, ale również wyposażyć jego pokój w materace, pościel, ręczniki, pojemniki, ozdoby, lampki. Do pokoju lub w podróż kupimy też łóżeczka turystyczne i wózki. Żeby nasze dziecko się nie nudziło w 5.10.15 na pewno znajdzie się dla niego jakaś gra, puzzle, lalka lub zabawka edukacyjna, a dla starszych dzieci firma oferuje hulajnogi, deskorolki czy wrotki. Dla komfortu naszych pociech firma ma też duży wybór środków do higieny i pielęgnacji najmłodszych. Przyszłe mamy mogą się zaopatrzyć w odzież ciążową, a mamy karmiące w wygodne bluzki ułatwiające karmienie dziecka piersią.
W poszczególnych kategoriach z kolei możemy wybierać w zakupie bielizny, bluz i bluzek, czapek, szalików, rękawiczek, spodni, szortów, spódnic, dresów, koszuli, kurtek, strojów kąpielowych, obuwia, plecaków, pościeli i wielu innych. W sklepie on-line można też kupić całe komplety często w atrakcyjnych cenach. Kupując zabawki natkniemy się na znane i lubiane marki: Lego, Nerf, Barbie, Star Wars, Transformers, My Little Pony, przedstawiające ulubionych bohaterów z filmów i bajek. Pluszaki czy puzzle to standardowe rozwiązania dla naszych milusińskich. Zabawki kreatywne i gry edukacyjne rozwiną w naszych dzieciach nowe umiejętności, zaangażują je w zabawę na dłużej i sprawią, że być może nasze dziecko odkryje przed nami nowe talenty.
w rozmiarze 44-128 wykonane są w 100% z ekologicznej bawełny – przyjaznej dzieciom i środowisku. Marka Newbie z powodzeniem może konkurować z kolekcjami pro-eko ZARY, czy H&Mu. Wielka rozpiętość rozmiarów sprawia, że Newbie to świetna propozycja dla rodzeństwa – młodszej i starszej siostry, czy też dwójki braci, by móc ubrać się tak samo. Marki dziecięce rzadko oferują takie same zestawy ubrań dla młodszych i starszych dzieci, więc jeśli szukasz takiego zestawienia – znajdziesz je w KappAhl.
Marka przede wszystkim ma swoje sklepy na Półwyspie Skandynawskim, a także właśnie w Polsce. Ci, którzy nie mają tyle szczęścia i nie mają sklepów stacjonarnych Kappahl w swoim mieście, w swoim miejscu zamieszkania, mogą kupować ubrania on-line. Firma Kappahl swoje ubrania wysyła niemal na cały świat, dzięki czemu zdobywa wciąż nowych, zadowolonych klientów.
Nazwa sklepu nie jest przypadkowa, ponieważ jest to skrót od Clemens & August. To bracia Brenninkmeijer, którzy już w roku 1841 wyjechali z Niemiec i założyli firmę odzieżową w Holandii. Już 20 lat później otworzyli pierwszy sklep C&A, który oferował gotową odzież. Potencjalni klienci bardzo chwalili sobie przystępne ceny i bardzo szeroką rozmiarówkę ubrań. Niemalże wszyscy członkowie rodziny Brenninkmeijer obsadzają po dziś dzień wszystkie najważniejsze stanowiska w firmie. Są zobowiązani do utrzymywania wszystkich działań firmy w ścisłej tajemnicy. Obecnie firmą kieruje już szóste pokolenie rodziny.
C&A kładzie ogromny nacisk na to, by uczynić z mody siłę służącą dobru – to nawet ich hasło reklamowe, jeśli chodzi o „C&A Foundation”. Jakie są założenia fundacji? Jest nią wspieranie inicjatyw i programów, które zmierzają do tego, żeby przekształcić modę w zrównoważoną, a przede wszystkim sprawiedliwą branżę przemysłu. Dzięki temu wszyscy – zarówno rolnik, jak i pracownik fabryki, mogą wciąż rozwijać się i dobrze, godnie żyć.
Początki tego przedsiębiorstwa sięgają aż 1864 roku, kiedy to Joseph Hepworth otworzył w Leeds zakład krawiecki. Zakład nosił nazwę: Hepworth & Son. W roku 1981 przedsiębiorstwo wykupiło całą sieć sklepów Kendalls, a już w 1982 przedsiębiorstwo otwarło pierwszy sklep pod marką Next. Cztery lata później zmieniono nazwę całego przedsiębiorstwa z Hepworth & Son na Next plc.
bowiem kieruje swoją odzież do kobiet, mężczyzn a także noworodków i dzieci. Mają naprawdę ogromny wybór ubrań w każdym dziale. Dodatkowo znajdziemy też w sklepie przepiękne dodatki do naszego domu. Każdy znajdzie odpowiedni strój i towar dla siebie i pasujący do swoich wnętrz. Marka tworzy ubrania doskonałej jakości – większość z nas, może się o tym przekonało, jeśli robi zakupy w sklepach z odzieżą używaną – bo to tam, najczęściej znajdziemy ubrania firmy Next. Mimo, że były używane, wyglądają praktycznie jak nowe – a co za tym idzie – są wykonane z bardzo dobrych materiałów.
Marka Next głównie dostępna jest w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jednak dzięki wspaniałemu wynalazkowi, jakim jest internet, każdy, z każdego końca świata, może robić zakupy w sklepie Next – on-line. Kto ma szczęście i robi zakupy w sklepach stacjonarnych Next, dobrze wie, że wybór w każdym dziale – męskim, damskim i dziecięcym, a także w tym z artykułami domowymi jest tak ogromny, że trzeba mieć naprawdę dużo czasu, by na spokojnie przejrzeć wszystko, co potrzebujemy.
Każda kolekcja Cubus adresowana jest do tych, którzy bardzo cenią sobie połączenie mody, elegancji i szyku z wygodą. Ten skandynawski design doskonale łączy wygodę z elegancją. Marka kierowana jest w Polsce do dzieci w wieku 3- 14 lat (92cm-164cm), dla dorosłych kobiet i mężczyzn. Marka w innych krajach proponuje również ubrania w rozmiarze od 50cm – dla noworodków. W Polsce niestety sklepy stacjonarne, a nawet on-line nie posiadają ubrań dla noworodków. Miejmy nadzieję, że to jednak wkrótce się zmieni.
aż do rozmiaru 164cm. Znajdziemy tu wygodną i modną odzież dla dziewczynek i chłopców. Trafimy też na super dodatki. W sklepach zagranicznych znajdziemy też odzież odpowiednią dla noworodków, już od rozm 50. W Polsce niestety ani w sklepach stacjonarnych, ani internetowych, nie jest dostępna odzież dla naszych najmłodszych dzieci. Miejmy nadzieję, że to się wkrótce jednak zmieni. Modne ubrania w dziale dziecięcym są też połączone z ulubionymi bohaterami z bajek naszych dzieci, każdy więc nawet najbardziej wymagający mały klient znajdzie tu odzież odpowiednią dla siebie. Jak wiemy, dzieci to bardzo wymagający klient, a Cubus stara się sprostać każdym, nawet największym wymaganiom tych „małych” klientów.
W Polsce w dziale dziecięcym znajdziemy odzież w rozmiarach 92-164cm, zarówno dla chłopców, jak i dziewczynek. W sklepach zagranicznych Cubus stworzył też dział dla noworodków, gdzie odzież zaczyna się od rozmiaru 50cm. Niestety nawet w sklepie on-line, Polska nie ma dostępnej odzieży dla noworodków. Szkoda, może marka pomyśli o tym i wkrótce i do Polski wprowadzi swoją skandynawską, modną i wygodną odzież dla noworodków.