Marka Kappahl to sieć odzieżowa ze Szwecji. Posiada aż 270 sklepów w czterech Państwach Europy. Wciąż jednak sklepów stacjonarnych marki Kappahl przybywa, podobnie zresztą jak zadowolonych klientów.
Od roku 2004 Kappahl należy do dwóch firm – Accent Equity Partners i Nordic Capital, które przejęły markę, płacąc za nią prawie dwa miliardy koron szwedzkich.
Historia marki Kappahl
Początki marki Kappahl sięgają 1953 roku, kiedy to biznesmen Per-Olof Ahl otworzył butik na przedmieściach Goteborgu, sprzedająć przepiękne płaszcze, które były od samego początku bardzo chętnie kupowane i szybko zdobywał klientów. Sukces tej firmy doprowadził do tego, że powstała sieć sklepów w całej Szwecji, zaś od roku 1985 roku Kappahl zaczął ekspansję zagraniczną.
Rozrastanie się firmy lekko przyhamowano, poprzez wycofanie się z rynku Szwajcarii, Danii i Czech. Teraz firma koncentruje się na sprzedaży swojej odzieży dla kobiet, mężczyzn i dzieci w krajach Półwyspu Skandynawskiego, a także w Polsce, gdzie marka dostępna jest od 1999 roku.
Do kogo kierowana jest marka?
Marka Kappahl kierowana jest do każdego – dosłownie. Każdy, w każdym wieku znajdzie tu odpowiednią odzież dla siebie. Modną, ale wygodną, piękną, klasyczną i bardzo wyjątkową. Bardzo modne są ich motywy kwiatowe, a także ubrania ze zwierzętami (kierowane oczywiście dla najmłodszych). W sieci Kappahl odzież i dodatki dla siebie znajdą nie tylko mężczyźni i kobiety, ale również dzieci. Marka ma piękną kolekcje Newbie – stworzoną dla najmłodszych klientów, a raczej dla ich rodziców. W tym dziale znajdziemy ubranka już od 44cm. Ogólnie rozmiarówka dziecięca / młodzieżowa kończy się na rozmiarze 170. Tak więc ci, którzy lubią kolekcję młodzieżową a mieszczą się w przedziale do 170cm, mogą kupować w tym dziale odzież dla siebie.
W jakim stylu proponuje ubrania?
Ubrania Kappahl to bardzo modne, wyjątkowo eleganckie, a jednocześnie bardzo wygodne ubrania. Każda kolekcja kieruje się tym samym – wygodą. Odzież marki Kappahl ma za zadanie sprawić, że każdy poczuje się piękny, pewny siebie i bardzo elegancki.
Newbie dla najmłodszych
Newbie to dziecięca odsłona marki KappAhl. Ubrania dedykowane maluchom w rozmiarze 44-128 wykonane są w 100% z ekologicznej bawełny – przyjaznej dzieciom i środowisku. Marka Newbie z powodzeniem może konkurować z kolekcjami pro-eko ZARY, czy H&Mu. Wielka rozpiętość rozmiarów sprawia, że Newbie to świetna propozycja dla rodzeństwa – młodszej i starszej siostry, czy też dwójki braci, by móc ubrać się tak samo. Marki dziecięce rzadko oferują takie same zestawy ubrań dla młodszych i starszych dzieci, więc jeśli szukasz takiego zestawienia – znajdziesz je w KappAhl.
KappAhl widząc coraz większe zainteresowanie dziecięcą linią swojej marki postanowił we wrześniu 2017 roku otworzyć pierwszy w Polsce samodzielny salon Newbie. Znajduje się on w Galerii Północnej w Warszawie. Znajdziecie tam o wiele większy wybór ubrań oraz akcesoriów Newbie, niż w wydzielonych działach w sklepie KappAhl.
Gdzie dostępna jest marka?
Marka przede wszystkim ma swoje sklepy na Półwyspie Skandynawskim, a także właśnie w Polsce. Ci, którzy nie mają tyle szczęścia i nie mają sklepów stacjonarnych Kappahl w swoim mieście, w swoim miejscu zamieszkania, mogą kupować ubrania on-line. Firma Kappahl swoje ubrania wysyła niemal na cały świat, dzięki czemu zdobywa wciąż nowych, zadowolonych klientów.
Zakupy on-line
Sieć niemalże od samego początku istnienia prowadzi sklepy internetowe. To doskonały patent na to, by trafić do jak największej ilości potencjalnych klientów, co zresztą doskonale się sprawdza. W sklepie on-line znajdziemy wszystko to, co w sklepach stacjonarnych, a nawet więcej. Jeśli więc nie ma w naszym mieście sklepów Kappahl, albo nie mamy zwyczajnie czasu wybrać się na tego typu zakupy, możemy w domowym zaciszu uzupełnić garderobę dla kobiet, mężczyzn i dzieci, nawet tych najmniejszych. Kurier dostarczy nam towar do domu, a potem, w razie potrzeby, istnieje możliwość zwrotu.
Rozmiarówka dziecięca
Jak już wspomnieliśmy, firma Kappahl ma w swoim asortymencie ubrania dla dzieci, nawet tych najmniejszych. Znajdziemy tu ubrania dla dzieci w paru kategoriach wzrostowych:
44-128cm
86-128cm
134-170cm.
Możemy mieć pewność, że w sieci znajdziemy ubrania dla dziecka w każdym wieku, od 0+ – 17, a nawet więcej. Kolekcja jest bardzo zrównoważona, nawet osoby w wieku 17 lat (do 170 cm) znajdą w kolekcji ubrania dla siebie. Odzież w każdym dziale dostosowana jest do wieku naszych dzieci.
Obecność marki w mediach
„Feel” to nazwa ostatniej strategii firmy Kappahl, o której zapewne każdy z klientów sklepu słyszał. Twarzą kampanii jest była supermodelka Paulina Porizkova. W całej kampanii chodzi o uświadomienie klientów stałych, jak i nowych, że odzież ma nie tylko się dobrze prezentować i dawać pewność siebie. Przede wszystkim chodzi o to, że każdy ma się dobrze czuć w swojej garderobie – każdego dnia, w każdej sytuacji.
Ciekawostki o marce
- Rocznie firma Kappahl sprzedaje ponad 40 milionów sztuk odzieży!
- Zatrudnia prawie 4000 pracowników (z czego 90% to kobiety).
- Motto założyciela firmy zawsze brzmiało i brzmi nadal: „Damy wielu ludziom możliwość eleganckiego ubrania się.”
- W latach 70-tych, co czwarta Szwedka nosiła płaszcz Kappahl.
- Firma produkuje również odzież ekologiczną, a pierwsza kolekcja tego rodzaju odzieży pojawiła się w sklepach już w 1993 roku.
- Klienci mają swego rodzaju szansę decydowania o kolekcjach sprzedawanych w Kappahl. Przykładowo: Romantyczna kolekcja Vintage Stories powróciła do sprzedaży na specjalne życzenie klientów.
- Kappahl prowadzi zbiórkę zużytych tekstyliów i butów – w Polsce również. Dzięki temu firma pragnie zwrócić uwagę na kwestię recyklingu tekstyliów. Chcą dzięki temu również uświadomić swoich klientów, jak bardzo ważne jest to zagadnienie.